Naar de oorsprong van de zon - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Sander en Laura - WaarBenJij.nu Naar de oorsprong van de zon - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Sander en Laura - WaarBenJij.nu

Naar de oorsprong van de zon

Door: Sander en Laura

Blijf op de hoogte en volg Sander en Laura

05 Maart 2012 | Nederland, Oosterhout

We zijn al druk aan het oefenen! Zo prutsen we wat aan met eetstokjes, dresseren we Merijn zo dat hij in de draagdoek wil blijven zitten, hebben we geoefend met fietsen-met-een-baby-aan-je-stuur en werken we natuurlijk aan onze talen.

Want jawel, over een maand al vertrekken wij naar JAPAN!

Hoog tijd dus om hier eens onze plannen uiteen te zetten.

Japan ligt uiteraard niet naast de deur, dus beginnen we de reis met een vluchtje van zo’n tien uur. Rechtstreeks naar Tokyo en hopelijk vind Merijn vliegen nog steeds zo leuk als een paar maanden geleden… Heeft er niet iemand een vliegtuig voor ons te leen, zodat we daar ook alvast mee kunnen oefenen?

De volgende dag komen we aan. Aangezien we de hele reis met het openbaar vervoer doen, kunnen we meteen oefenen met het reizen met de trein – die hebben we namelijk nodig om in Tokyo te komen. We zijn erg benieuwd naar hoe dat gaat zijn met een kinderwagen, twee koffers, twee rugzakken en een babybedje.

Tijdens onze vier dagen in Tokyo willen we natuurlijk véél te veel zien. Tuinen, tempels, kersenbloesem, musea, markten, eettentjes, vreemde buurtjes, mega-shopping centers, cafeetjes en ga zo maar door. En dan willen we nog een dag naar Nikko ook, een dorpje vol met tempels. Vlakbij Fukushima, maar dat zeggen we niet…

Na Tokyo trekken we de natuur in. Een nachtje bij Mount Fuji (om naar te kijken, niet om op te klauteren) en daarna reizen we door de Japanse Alpen waarbij we onder andere in een authentiek Japanse minshuku (slapen op de vloer) en in een oude boerderij verblijven.

Een bezoek aan Kyoto mag natuurlijk niet ontbreken en dat is dan ook precies wat we na onze berg-etappes gaan doen. Kyoto schijn je zeer goed per fiets te kunnen ontdekken, dus dat willen we wel eens proberen. En verder natuurlijk weer genieten van nog meer tuinen, tempels en eettentjes :)

Onze langste treinreis maken we van Kyoto naar Beppu, helemaal in het zuiden van Japan. Hier gaan we twee nachten in een super-de-luxe hotel zitten en bezoeken we natuurspektakels zoals een geiser en warmwater bronnen. Leuk!

Een stukje verderop ligt het dorpje Aso (waar de mensen vast aardiger zijn dan de naam doet vermoeden) waar we door één van de grootste kraters te wereld kunnen wandelen. Van een actieve vulkaan…

En dan tot slot onze laatste nacht in Fukuoka. Enkel omdat ze hier een vliegveld hebben – de volgende dag vliegen we dan ook via een tussenstop in Seoul weer terug naar Nederland.

Wow.

• 06 Maart 2012 - 20:55

Vincenzo:

Veel foto's maken jullie! Ik ben erg benieuwd om ze te zien. Veel plezier alvast!

• 08 Maart 2012 - 07:21

Sander En Laura :

Uiteraard! We hebben inmiddels 200 gb aan geheugenkaartjes, dus dat moet goed komen! En dan is het wel de bedoeling dat je een keer die 586.312 foto's komt bekijken he? :)