Bumthang - Reisverslag uit Jakar, Bhutan van Sander en Laura - WaarBenJij.nu Bumthang - Reisverslag uit Jakar, Bhutan van Sander en Laura - WaarBenJij.nu

Bumthang

Door: Sander en Laura

Blijf op de hoogte en volg Sander en Laura

16 April 2010 | Bhutan, Jakar

We hebben gisteren een behoorlijk stuk gereisd om te komen waar we nu zijn: Jakar in de Bumthang vallei. Het was een dikke zes uur in de auto, over twee passen (de Pele la(3420m) en de Yotong la (3425m) ). Jakar ligt trouwens op 2500m hoogte.
Wel vervelend is dat de chauffeur en gids, ook met 10 graden buiten, met de ramen wijd open rijden :o Koud! Maar goed dat ze hier een hot-stone herbal bath hebben die we straks gaan proberen.

Gisteren hebben we dus niet veel meer gedaan, maar vandaag zijn we de dag begonnen met onze bruiloft op Bhutanese wijze. Daar staan jullie van te kijken he :) Onze gids vond het wel een leuk idee om dat hier te doen, omdat dit een blijkbaar erg heilige plek is. Hier is een tempel die in prive eigendom is van de Great Master van die tempel en daar konden we dus de trouwceremonie doen, oftewel zegeningen halen. Daarvoor konden we bij het hotel een Gho (jurk die de mannen hier dragen) en een Kira (jurk die de vrouwen hier dragen) huren. Volledig opgedirkt zijn we dus naar de tempel gegaan. Daar even drie keer buigen, langs de reincarnatie van de Great Master (ja die was weer aanwezig, wat een geluk) voor zegening en daarbij krijg je een sjaaltje omgeknoopt. En that's it. In 10 minuten sta je weer buiten voor nog wat fotootjes en een kopje thee met koekje. We doen thuis wel echt trouwen hoor, ooit ;)

Terug naar het hotel (eigenlijk een leuke lodge met kacheltjes in iedere kamer) om ons weer in normale kleding te steken voor de wandeling langs, je raadt het al: nog wat tempels :) De wandeling is wel erg mooi door een prachtige vallei. We zijn erg blij dat we er voor gekozen hebben hier heen te gaan.

Veel te laat (14.00 uur) zijn we gaan lunchen (bah weer buffet) en daarna zijn we naar het burning lake gegaan. Dat is weer een andere heilige plek, omdat iemand daar in is gesprongen met een brandende kaars een tijdje onder is gebleven en toen weer boven kwam met de kaars nog steeds brandend. Ze verzinnen de legendes waar je bij staat hiero. Wel een mooie rivier in een dalletje.

Zo meteen gaan we naar het Swiss farm house om te kaasfonduen (hopelijk, volgens de lonely planet hebben ze dat) en daarna dus in het hotstone bath :)

Morgen terug over de passen naar Wangdue Phodrang.

• 16 April 2010 - 13:20

De Fikke's:

Eindelijk...............
    Lang gewacht maar binnenkort dan toch een feestje hopen we.
    Is er msschien nog meer dat wij niet weten???????
    Wel leuk allemaal, geniet er nog lekker van

xxxxjes conny, anita, opa
    anja en toos

• 18 April 2010 - 18:23

Nies En Bert:

Nou gefeliciteerd met jullie trouwen op Bhutanese wijze, benieuwd naar de foto's.Veel plezier nog op julie hooggelegen vakantieoord en 10 graden met open ramen is inderdaad wel erg koud. Groetjes en tot ziens!!