Daar boven op de berg - Reisverslag uit Paro, Bhutan van Sander en Laura - WaarBenJij.nu Daar boven op de berg - Reisverslag uit Paro, Bhutan van Sander en Laura - WaarBenJij.nu

Daar boven op de berg

Door: Sander en Laura

Blijf op de hoogte en volg Sander en Laura

20 April 2010 | Bhutan, Paro

En het werd toch wandelen. We zijn de zondag begonnen met een bezoek aan de Dzong in Punakha. Dat is de mooiste Dzong van Bhutan, omringd door twee rivieren en paars bloeiende bomen.
Daarna zijn we over de Dochu La (je weet wel, van die leuke foto) naar Timphu gereden. Daar hebben we gelunched bij de Swiss Bakery. Op ons verzoek en dat moesten we zelf betalen, maar nu hadden we tenminste een heerlijke min of meer westerse lunch van een warm broodje met groente en pepers en een ei-sandwich :) Lekker! Brood en geen rijst! Vervolgens zijn we naar de groente en fruit markt van Timphu gegaan, die ieder weekend gehouden wordt. Door de betonnen muurtjes waar alles op uitgesteld wordt is dit niet een heel fotogenieke markt.
Daarna dus door naar ons farm-house in Tshaluna. Dat was nog een behoorlijk primitief huis! Geen meubels, dus zitten en slapen op de grond. Koud water en een kachel waarop wat verwarmd kan worden. Wel een gaspitje op een gasfles en een authentieke franse hurk-plee... Gelukkig kregen we drie stapels dekens, dus we hadden het niet koud 's nachts.

De volgende dag was het droog en zijn we in record tijd naar de 3500m gelopen. (het farm-house lag op 2800m, maar we zijn ook eerst nog wat naar beneden gelopen). Het was een mooie wandeling en we waren er super vroeg, waarna we gelunched hebben op de camp-site en de Dzong die daar boven ligt bekeken hebben. Vervolgens hebben we ons de rest van de dag verveeld in een koude tent en zijn om 20.00 naar bed gegaan...

Vandaag waren we dus ook vroeg wakker en zijn we, wederom in record tijd, naar Paro gelopen. Die record tijd komt onder andere omdat de meeste toeristen die hier komen wat ouder zijn, die hebben dan namelijk kunnen sparen. We zijn vandaag dus ongeveer 1000m gedaald en zijn toen nog 200m met de auto naar beneden gereden.

De gids stelde voor om te gaan lunchen in het dorp, maar om 11.00 hadden wij meer zin in eerst een lekkere douche in het hotel. Daarna hebben we Paro onveilig gemaakt, door daar te gaan lunchen, shoppen, naar de bank te gaan en een boogschiet wedstrijd te kijken. Dat laatste is de nationale sport.

We zitten nu weer in ons fantastische cottage-style hotel op de heuvel met uitzicht over de vallei. Morgen gaan we naar Haa, maar komen dezelfde dag weer terug.

Verder mag het weer eens afgelopen zijn met die aswolken, want wij willen wel graag binnenkort naar huis kunnen vliegen. Het is ook altijd wat als wij naar Azie gaan. Heen is niet zo'n probleem, maar terug... Ze willen ons hier veel te graag houden ;)

• 20 April 2010 - 13:29

Toos:

Nou wij willen jullie gewoon weer graag thuis hoor, maar dat zal hoop ik wel gaan lukken. Geniet nog van jullie laatste daagjes vakantie
    xxxjes

• 20 April 2010 - 14:04

Sjoerd En Hilke:

hai Lieverds, Geniet nog even van jullie welverdiende laatste dagen vakantie ( of misschien nog een paar extra )Maar daar gaan we maar even niet vanuit. Heel veel plezier nog even!!!!

• 20 April 2010 - 14:43

Mr. X: