Een van de zeven wereldwonderen afgevinkt - Reisverslag uit Delhi, India van Sander en Laura - WaarBenJij.nu Een van de zeven wereldwonderen afgevinkt - Reisverslag uit Delhi, India van Sander en Laura - WaarBenJij.nu

Een van de zeven wereldwonderen afgevinkt

Door: Sander en Laura

Blijf op de hoogte en volg Sander en Laura

11 April 2010 | India, Delhi

Zo hehe, wij zijn in Delhi aangekomen. Dat kostte namelijk de nodige moeite, omdat we midden in een staking belandden. Men vind dat er betere stroom en water moet komen, dus sluiten ze de weg af die van Agra naar Delhi leidt. Dit betekent dat we twee uur met de auto in de brandende zon stil stonden, maar he we Zijn er!

Bij ons vorige verslagje waren we gebleven in Jaipur. Na onze excursie daar hebben we ons gezellige hotelletje verlaten om naar een van de smerigste steden van India te gaan: Agra. Onderweg stopten we eerst bij Galta. Dit wordt ook wel de apen tempel genoemd omdat het ruines van een tempel zijn waar heel veel apen zitten. 5000 staat in de boekjes, maar zo heel veel hebben we er niet gezien. Wel mensen die in dat vieze water gaan baden. Bah. Eventjes wat foto's geschoten en door naar de volgende stop:

O, dat was het lunch restaurantje onderweg. Na weer een vegetarische Thali en zoete lassi gingen we naar het natuurpark bij Bharatpur genaamd: Kaleoleo (of tenminste iets wat daar op lijkt). Dit is een gebied van 27km2 waar veel vogels gezien kunnen worden. Dit is echter het droge en hete seizoen en dan zijn er minder. We hebben wel twee mooie kraanvogels gezien met rode nek. Die zijn behoorlijk groot. Er zijn ook een stapel herten, antilopes en grote schildpadden. Helaas geen Pythons gezien.
We gingen dit park binnen met een paardenkar door de brandende zon, omdat er geen auto's in mogen. Van de menner werd gezegd dat hij de hele winter geen douche genomen had... frisse lui allemaal daar. De mensen van hotels en onze chauffeur zijn wel netjes hoor.

Vlak voor Agra hadden we nog een korte stop in Fatehpur Sikri. Dit is een verlaten stad die gebouwd is door Akhbar. Mooie foto's, warm en verder niet echt boeiend voor dit verhaal.

In Agra sliepen we in een erg luxe hotel. Dit betekent een lekkere koele kamer waar we heerlijk hebben kunnen slapen, maar ook een ongezellige grote zaal met buffet.

Dag 2 in Agra: Vroeg op om naar een van de zeven wereldwonderen te gaan: De Taj Mahal! Die is inderdaad erg mooi. We hebben de Taj bezocht met een gids die ons uitgebreid verteld heeft erover. Hierna zijn we naar een fabriekje gegaan waar ze marmer van edelstenen voorzien. Dat is de specialiteit in Agra, net als edelstenen in Jaipur en textiel in Delhi. Onze laatste stop van de tour van deze dag was het Agra Fort, waar de zoon van Sjah Jahan (die de Taj Mahal heeft laten bouwen) zijn vader gevangen hield nadat ie al zijn broertjes vermoord had om de kroon te kunnen erven. Tsja, zo gaat dat bij moghul leiders... Agra fort is wel een mooi gebouw verder.
De middag hadden we vrij, die we gebruikt hebben met een ontspannende massage in het hotel :D

Vandaag dus naar Delhi gereden. Eerst even gestopt bij Sikandra. Dit is ook een graftombe (net als de Taj) en als we het goed herinneren ligt hier Akhbar. Het vormt in ieder geval weer een mooi plaatje voor op de foto.
Onze rit naar Delhi is hier boven al beschreven. We hadden geregeld dat onze chauffeur ons nog even de twee grootste monumenten van Delhi zou laten zien, namelijk de Qtub Minar en de Huyamuns tomb (pff lastige namen, vast ook weer niet precies goed), maar door de staking hebben we uiteindelijk alleen nog even de laatste en India Gate (de Arc de Triomphe van Delhi) bekeken.
Nu hebben we net gedineerd en gaan we proberen om 20.00 uur in bed te liggen, zodat we om 3.00 uur er weer uit kunnen voor onze veel te vroege vlucht naar Bhutan...

• 11 April 2010 - 15:06

Hilke En Femke:

Gelukkig geen pythons gezien bedoelde je volgens mij....

Kunnen we ook al ergens foto's checken??

En kunnen ze ook een beetje masseren in India?

xx

• 11 April 2010 - 15:10

Toos En Piet:

Leuk om jullie verhalen weer te lezen. Op naar het mooie en hopenlijk schonere Bhutan
    Geniet ervan.

• 11 April 2010 - 16:49

Vincent :

Wij willen foto's zien!

• 11 April 2010 - 17:36

Nies:

Gelijk jullie tweede verslag ontvangen, ben heel benieuwd naar de foto's. Goede reis naar Bhutan en geniet er van ,groetjes uit Papendrecht