Hier schijnt de zon! - Reisverslag uit Havana, Cuba van Sander en Laura - WaarBenJij.nu Hier schijnt de zon! - Reisverslag uit Havana, Cuba van Sander en Laura - WaarBenJij.nu

Hier schijnt de zon!

Door: Sander en Laura

Blijf op de hoogte en volg Sander en Laura

15 November 2009 | Cuba, Havana

Wij zijn in Havana! En we hebben nu al een computer gevonden om jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen. Hoe snel is dat? :D

Gisteren na een goede vlucht (langdurige incheck niet meegerekend) geland op het vliegveld van Varadero. Daar stond een mannetje van de reisorganisatie die een taxi voor ons regelde. We hadden verwacht daar Kenia Garcia van de reistoko te zien, maar dat bleek dus niet zo. Maar niet getreurd, de taxi bracht ons snel in anderhalf uur naar het hotel in Havana.

We hebben wel een goed hotel. 't Was wel een beetje een herrie vannacht (dichtslaande deuren en verkeer), maar het ligt heel gunstig in de stad, dus we hebben geen klachten. Tot nu toe alles op loopafstand :)
Gisteravond dus meteen naar Havana Vieja gelopen waar we heeeel lekker gegeten hebben op een erg mooi pleintje: Plaza de la Catedral. Daarna om negen uur in bed gekropen en een kleine tien uur geslapen ;)

Vanochtend zagen we dan uiteindelijk Kenia van de reisorganisatie. Die heeft ons (en vier andere Duitsers) van alles verteld over wat er te doen is, hoe het werkt met de autohuur en nog heel wat meer. In ieder geval twee uur mee gesproken. Meteen twee leuke restaurantjes via haar gereserveerd en vanavond gaan we ook nog naar een Buena Vista Social Club show.

Vandaag hebben we verder onze voeten er af gelopen door eerst de wandeling uit de Lonely Planet door Havana Vieja te doen en door daarna ook nog de wandeling in Centro Havana er aan vast te plakken. Veel oude gebouwen, oude auto's, bandjes en verklede mensen gezien. Sommige gebouwen vallen van wrakkigheid uit elkaar, maar andere zijn weer heel mooi. Wat overigens ook voor de auto's geldt.
Om ook nog iets cultureels mee te krijgen van Cuba hebben we het Capitolio bezocht. Daar ook in het bureau van El Presidente geweest, maar de Castrootjes waren helaas niet aan 't werk ;)

Morgen doen we de citytour met de oude Amerikaan, waarna we naar het tabaksmuseum en het rummuseum willen. Met productconfrontatie bij die laatste. Jaja, dat gaat een gezellig dagje worden :D

Dinsdag gaan we door naar Vinales.

We hebben geen idee of we nog eens foto's uploaden, want het internet is erg traag.
:SMS update:: 17 november 2009 :
Vandaag zijn we naar Vinales gereden langs de kust. Dat ging best goed, wel grote gaten in de weg. In Vinales hebben we nog een heel mooie wandeling gemaakt.

• 15 November 2009 - 22:24

Toos En Femke:

Hoi Sander en Laura,
    Zo jullie hebben al veel gedaan en gezien op je eerste dagje Cuba. Klinkt goed allemaal, veel plezier daar saampjes en groetjes van hier.

XXXXXXXXXXXjes

• 16 November 2009 - 18:15

Vincent:

Zul je zien, ga je naar Kenia op vakantie, krijg je een reisleider die Cuba heet.

• 18 November 2009 - 06:40

Toos:

hallo daar
    grappig dat je ook via een sms een berichtje kan plaatsen, weten we toch weer waar jullie zijn. Hier alles oké.
    liefs mama

• 18 November 2009 - 17:39

Irma:

Gaaaaaf, om jullie verslag zo te lezen. Heel veel plezier daar in Cuba!

• 18 November 2009 - 18:09

Nies En Bert:

Hay Laura en Sander
    Leuk om jullie verslag te lezen, heel veel plezier op Cuba.
    Groetjes