Todo por la Revolucion - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Sander en Laura - WaarBenJij.nu Todo por la Revolucion - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Sander en Laura - WaarBenJij.nu

Todo por la Revolucion

Door: Sander en Laura

Blijf op de hoogte en volg Sander en Laura

19 November 2009 | Cuba, Viñales

Zoals jullie via de sms-update hebben kunnen lezen, zijn we inmiddels in Vinales aangekomen. Maar eerst vertellen we nog even over onze belevenissen in Havana:

We zouden na ons vorige verhaal 's avonds naar de Bodeguita del Medio gaan (restaurant waar de Mojito is uitgevonden) en daarna naar een Buena Vista Social Club show gaan, maar Kenia belde ons van te voren dat de show niet door ging, dus hebben we alleen heerlijk gegeten met lekkere Mojito's in een leuk restaurantje.

De volgende dag gingen we met de oude Amerikaanse auto door Havana touren. In ons geval een Chevrolet uit 1956. Er was nog een Amerikaans gezin dat ook de tour deed in een andere auto en dus hebben we de ochtend doorgebracht met grappige Amerikanen. Dat was weer eens wat anders. De tour was verder erg leuk. Laura vindt vooral de foto op de bank met John Lennon erg leuk (ja die hebben ze daar ook).

's Avonds gegeten in ander restaurant dat ook bekend is van Hemingway, namelijk La Floridita. Dat restaurant is ook bekend omdat ze daar de Daiquiri uitgevonden hebben, die wij ook weer twee genuttigd hebben. De laatste was gigantisch, je kon er in zwemmen. :)

Gisteren hebben we dan de auto opgehaald en zijn we in vier uurtjes over hobbeldebobbelweggetjes naar Vinales gereden. Daar zijn we nu en het is hier echt super mooi! Meteen nadat we hier aankwamen hebben we een mooie wandeling gemaakt, waarbij we naar een tabaksplantage zijn gegaan, nieuwe Engelse vrienden hebben gemaakt en door een grot hebben geklauterd. (Tot nu toe maken we trouwens een boel vrienden, want we hebben al een tijdje gekletst met Duitsers, Amerikanen, natuurlijk Cubanen en nu dus Engelsen en een Australische)

Vanochtend hebben we paard gereden door de vallei hier. Dat was echt super mooi en het ging erg goed, Laura is er ook niet af gevallen ;)
Daarna zijn we in de auto gesprongen en over nog grotere hobbelweggetjes (was er een weg?) naar Cayo Jutias gegaan. Dat is een prachtig Caraibisch strandparadijsje zo'n 1,5 uur rijden hier vandaan. Super! Heerlijk gezwommen en even op het strand gelegen en toen via een veel betere, langere weg in dezelfde tijd terug gereden.

Nu hebben we net de stoelen gereserveerd voor onze terugvlucht en morgen gaan we naar Soroa.

O we hebben trouwens tijdens de paardrijtocht koffie gedronken bij mensen die thuis van hun koffieplanten koffie maakten. Erg lekker ook!!!

• 19 November 2009 - 09:22

Piet EnToos:

Hoi daar
    Waar kunnen we die foto's van John vinden? en misschien zels nog wel andere van dat mooie Cuba.
    Hier hard aan het klussen.
    Groetjes pap en mam

• 19 November 2009 - 11:08

DE FEM:

Vakantiegangers!!!!!
    Niet normaal joh wat een hoop leuke dingen doen jullie!
    En wij hier maar werken he....en het is hier brrrrrrrr koud!
    Nou geniet er maar lekker van en tot horens.

Liefs van MIJ
    XXXXXXXXXXXXX

• 19 November 2009 - 15:24

Ruud:

Hey Sander en Laura,

Erg leuk om te lezen dat jullie het naar de zin hebben.
    /me begint wel een beetje jaloers te worden na het lezen van jullie reis-verhalen.

Heel veel plezier nog aldaar!
    Ruud

• 19 November 2009 - 20:09

Hilke En Sjoerdje:

Ha broertje,
    Klinkt goed daar joh, leuk dat jullie zo veel mensen ontmoeten waar je gezellig mee kunt kletsen.
    Ik ben wel benieuwd naar de foto's hoor, laat maar komen..
    liefs van ons