Kaartlezen - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Sander en Laura - WaarBenJij.nu Kaartlezen - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Sander en Laura - WaarBenJij.nu

Kaartlezen

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Sander en Laura

30 September 2009 | Nederland, Oosterhout

Met nog anderhalve maand te gaan, presenteren wij u met trots onze reisroute! We hadden het plaatje graag nog wat groter gehad (dat is-ie eigenlijk ook), maar dat lukte niet met uploaden. Dus pak je vergrootglas, dan zorgen wij voor uitleg :)

01 Havana, El Capital de Cuba. Hier komen wij na een lange vliegreis (een dikke tien uur) én een busreis vanaf het vliegveld uiteindelijk aan. We zijn er twee hele dagen en we hebben een rondrit in een oude Amerikaanse slee al geregeld :)

02 Viñales. Met de auto rijden we naar Viñales. Dit gebied staat bekend om zijn mojotes: karstbergen zoals we ze ook in Thailand zagen. Mooi! Om optimaal te kunnen genieten van al die natuur gaan we wandelen en paardrijden. We blijven twee nachten.

03 Las Terrazas / Soroa. We slapen twee nachten in Soroa, maar we zullen veel te vinden zijn in het nabijgelegen Las Terrazas waar we gaan wandelen. Hier bevindt zich het kloppend koffie-hart van Cuba.

04 Santa Clara. Communistische must see: Het mausoleum van Che Guevara. We blijven hier één nachtje.

05 Trinidad. Naar verluidt het mooiste stadje van Cuba. Het staat in ieder geval ook op de Werelderfgoedlijst van de Unesco, dus kennelijk denken meer mensen er zo over :). Hier slapen we drie nachten in een Casa Particular - een Cubaanse B&B. We hebben extra ruim de tijd genomen om de nabij gelegen Topes de Collantes te verkennen. Bergen!!!

06 Camaguey. Ons verblijf in Camaguay is opgedeeld in twee stukjes: Een nachtje voordat we naar Santa Lucia gaan en weer een nachtje als we daar van terug komen. Ook hier, in het Texas van Cuba, kunnen we paardrijden. Als de ranch niet gesloten is...

07 Santa Lucia. Het allereerste all-in resort dat wij in ons leven bezoeken! We zijn erg benieuwd, maar we gaan voornamelijk voor de spierwitte stranden, de helderblauwe zee, ongekende snorkelmogelijkheden en een eiland vol flamingo's :) Twee nachtjes is vast te kort.

08 Sierra Maestra. Bergen! Wandelen! Waterval! ... Waterval...? Ons hotel ligt in de middle of nowhere, zodat we twee nachtjes heerlijk kunnen genieten van de rust. En van het gebulder van de waterval waar het naast ligt. We zijn erg benieuwd naar de wandelingen!

09 Santiago de Cuba. Bakermat van de salsa. Jaja, als ze maar niet verwachten dat wij ook mee ga doen *houten klaasjes*. Hier blijven we wederom twee nachten.

10 Baracoa. Het tropische stukje Cuba. Dit was de plek waar Columbus ergens in 1492 aan land kwam, dus het is ook nog eens cultuurhistorisch verantwoord om hier te verblijven. Wij gaan in ieder geval genieten van de natuur, het strand en onze drie nachten in een tot hotel omgebouwd Spaans fort :D

11 Playa Pesquero. En dit is dan het tweede all-in resort :). Tevens ons laatste verblijf op Cuba, maar gelukkig hebben we hier drie nachten om nog even helemaal te relaxen. Zwemmen met dolfijnen staat alvast op het programma! (y)

• 06 Oktober 2009 - 08:54

Sander Huisman: