Knoflook! Massage! (niet combineren) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sander en Laura - WaarBenJij.nu Knoflook! Massage! (niet combineren) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sander en Laura - WaarBenJij.nu

Knoflook! Massage! (niet combineren)

Door: Sander en Laura

Blijf op de hoogte en volg Sander en Laura

15 November 2008 | Thailand, Chiang Mai

Hoera, we hebben weer wat vrije tijd gevonden in ons vreselijk druk doe-programma ;)

Met de nachttrein zijn we eergisteren vertrokken naar Chiang Mai. Dat was net zo'n groot avontuur als we vantevoren gedacht hadden :) We hadden een bankje dat omgeklapt kon worden tot bed en daarboven hing nog een uitklapbedje. Gordijntje ervoor en slapen maar. Erg vroeg slapen trouwens, want na 22.00 uur moest het stil zijn en werd er verwacht dat je in je bedje kroop. Dus dat deden we maar. Slaapt raar hoor, in zo'n hobbeltrein die met vijftig kilometer per uur door het land schommelt. De reis duurde twaalf uur.
Gisterochtend dus aangekomen in Chiang Mai waar we nu nog steeds zijn. Gistermiddag weer een fietstochtje gemaakt door het schone Thaise land. Heel anders dan in Bangkok, maar ook weer erg mooi. Rijstvelden en een heleboel straathonden gezien :)
Gisteravond hebben we bij de nachtmarkt super lekker gegeten. Super veel ook. Met super veel knoflook, maar dat stoppen ze hier overal in. Als wij er erg naar stinken wanneer we terugkomen: sorry ;) We hadden ieder een zeebaarsje besteld, maar dat bleken twee enorme vissen te zijn. En nog eens soep en nog eens garnalen en nog eens friet en nog eens rijst, dus na onze vreetpartij zaten we erg vol, stonken we naar knoflook en waren we inclusief twee halve liters bier slechts twintig euro armer :D
Vervolgens lekker geshopt op de Night Market. Allemaal leuke spulletjes hier. Nu nog uitzoeken hoe we het in onze tas krijgen...

Vandaag hadden we een dagje vrij en zijn we met een taxi (kost uiteraard ook al niets) naar de Wat Doi Suthep op 1600 meter hoogte geweest. Was erg mooi! Daarna brachten we een bezoekje aan een juwelen-iets (ideetje van taxi chauffeur) en een zijdefabriekje gebracht. Was wel grappig, maar niet echt spannend.
Om bij te komen van alles, zijn we zojuist naar de Thaise massage geweest. Dat is ook een hele ervaring zeg. We wisten natuurlijk niet wat we moesten verwachten en de masseuses spraken niet echt Engels, dus dat was wel een beetje warrig. Maar lekker!!! Sander zit weer helemaal los in zijn vel :D Na de trekking gaan we weer ;)

Morgen is het namelijk jungle-trekking-tijd! We beginnen met een tochtje op een olifant en daarna gaan we te voet verder naar een hilltribe dorpje waar we overnachten. We zijn erg benieuwd hoe dat gaat zijn :) De volgende dag lopen we nog een stukje, varen een stukje op een bamboevlot (help!) en dan gaan we naar Chiang Rai. Maar daarover later meer!

De foto's staan wederom op: http://www.mijnalbum.nl/Album=YI47CVIS

• 15 November 2008 - 15:12

Fem:

Hoi, hoi!

Zo dat klinkt allemaal weer reuze leuk! Jullie vermaken je wel zo te lezen! Leuke foto's ook weer joh. Heb jullie vandaag nog gesproken dus jullie zijn ook weer op de hoogte van hetgeen zich hier afspeelt. Dan zou ik zeggen....tot snel en veel plezier verder.

Liefs,

XXX

• 15 November 2008 - 16:31

Vincent Alblas:

Hey, ik zag Tiger-bier op een van de foto's: dat hebben ze ook bij Monsieur Vuong! (*Vincent vindt link tussen Berlijn en Thailand*).
    Hoe dan ook, heel cool allemaal. Ik wacht met spanning op het volgende avontuur.

p.s.: wijze tip van de dag: in sommige tropische riviertjes in Thailand zitten visjes die in je urinebuis kruipen en daar eitjes gaan leggen. Dus mochten jullie gaan zwemmen, houdt a.u.b. je zwembroek aan!

• 17 November 2008 - 17:29

Roel:

Leuk om te lezen! Treinen is leuk he? Veel plezier nog en LJ's!

Roel