Fietsen, varen, zwemmen... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sander en Laura - WaarBenJij.nu Fietsen, varen, zwemmen... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sander en Laura - WaarBenJij.nu

Fietsen, varen, zwemmen...

Door: Sander en Laura

Blijf op de hoogte en volg Sander en Laura

13 November 2008 | Thailand, Bangkok

Daar zijn wij weer eens met een verse, nieuwe update van onze avonturen in het verre Thailand!
De afgelopen dagen waren erg druk, dus vandaar dat jullie even geduld moesten hebben. Maar dat wordt beloond hoor, want nu zullen we eens uitgebreid uit de doeken doen wat we hier allemaal al hebben gezien, gedaan, beleefd en doorstaan :)

Na onze aankomst in Bangkok zijn we de volgende dag op de culturele toer gegaan en hebben we het Grand Palace (zie foto) en de tempels Wat Pho en Wat Phra Kaew bezocht. Die tempels hier zijn echt een grote kleuren- en glitterkermis, wat echt super mooi is.
Vervolgens gingen we fietsen door Bangkok. Daarvan zei iedereen al dat dat enorm leuk was, maar het is zelfs nog beter dan dat. Over smalle paadjes, door nog smallere steegjes, met de fiets in de boot en langs nog meer tempels en piepkleine (krotten)huisjes. Echt een hele belevenis en erg apart om te zien hoe die mensen hier leven. Dat was best wel indrukwekkend dus.

Op dinsdag zijn we verder gereisd naar Kanchanaburi. Met minibusjes reden we eerst naar de Floating Market, wat een grote toeristische atractie bleek te zijn. Dat was een beetje jammer, want in een gammel bootje werden we langs alle souvernirstalletjes van de familie van de roeier gepeddeld. Weinig authentieks gezien daar.
Vervolgens reden we verder naar Kanchanaburi - bekend van de Bridge over the River Kwai. Daar hebben we de oorlogsbegraafplaats en bijbehorend museum bezocht, wat ook al best indrukwekkend was. Uiteraard zijn we ook naar de brug zelf geweest en hebben we er over heen gewandeld.
Overnachten deden we in de drijvende hutjes op de rivier, het Floatel. Met een bootje werden we daar naar toe gevaren en het was er sprookjesachtig verlicht met olielampjes. Daar hebben we met z'n allen de bar leeggedronken, waarna iedereen zijn dobberende bedje indook. Dat is best lekker :) Zie foto met hoog kwijl-gehalte.

De volgende dag werden we tijdens het ontbijt vermaakt met een olifant die in de rivier gewassen werd. We waren wederom vroeg opgestaan om een bezoekje te kunnen brengen aan een minderhedendorpje (Mon, een stam afkomstig uit Birma) en daarna vertrokken we naar de Erawan watervallen. Mooi! (kijk maar naar de foto) Uiteraard moest er in gezwommen worden, maar dan moest je wel blijven bewegen, want anders kwamen er allemaal kleine visjes die aan je benen begonnen te knabbelen. Aaah!
Na de lunch bij de waterval werden we allemaal weer in de minibusjes geladen en reden we in een uurtje of vier naar Ayuthaya, waar we nu zijn.
Gisteravond was hier ook het Loy Krathong festival en daar gingen we uiteraard naartoe. De bevolking laat dan verlichte bootjes met wierrook te water om de goden te danken voor het regenseizoen en wij mochten mee doen. Wel was het een heel karwei om een parkeerplek te vinden, waardoor we verschrikkelijk lang door de stad hebben gereden en bijna alle bootjes al op waren toen we eindelijk een goed plekje hadden gevonden. Gelukkig hebben we wel een kei-goede reisleidster en die heeft zich helemaal suf gestresst om voor iedereen nog een bootje te bemachtigen :) Dus ook daar hebben we uiteraard een fotootje van.

Nu gaan we een tuktuk-toer doen langs de tempels van Ayuthaya en vanavond gaan we met de nachttrein naar Chiang Mai. We zijn erg benieuwd hoe dat gaat zijn...

De foto's staan momenteel trouwens even hier: http://www.flickr.com/photos/29268163@N04/

(niet alles, tijd op)

• 13 November 2008 - 09:43

Vincent Alblas:

Wow, ik wist niet dat de Hoge Venen en de stuwdam van Robertville ook in Thailand lagen.

• 13 November 2008 - 12:22

Toos Van Dongen:

Ha die Sander en Laura ziet er allemaal heel goed uit zeg, zou bijna jaloers worden (als het niet zo ver vliegen was) Groetjes van ons allemaal en geniet ze daar nog een tijd.

• 13 November 2008 - 17:40

Nies Alblas:

Hallo Sander en Laura
    Fantastisch mooi jullie reis tot nu toe, leuke foto's, er waren er inderdaad een paar bij met een hoog Ardenner gehalte, maar die tempels zie je toch niet in de Hoge Venen.
    Heel veel plezier, de groeten van ons en de poezen.

• 13 November 2008 - 20:12

Vincent Alblas:

Betreft bovenstaande opmerking van mijn lieve moeder: mijn opmerking over de Hoge Venen en de stuwdam van Robertville ging over foto's van de echte Ardennen en stuwdam, die bij Laura en Sander op hun Flickr-profiel staan.

• 14 November 2008 - 12:23

Nies Alblas:

Hallo even over de foto's ik had ze ineens op de diashow gezet en zag dus niet dat er inderdaad foto's uit de Ardennen bij zaten de bijschriften had ik even gemist. Hopelijk zien we binnenkort meer foto's uit Thailand, die we gezien hebben waren erg mooi. groetjes uit Papendrecht

• 14 November 2008 - 13:46

Fem:

Hee San, Lau!

Gaaf jongen al die avonturen! Mooie foto's ook, alleen natuurlijk veeeeel te weinig he!
    Heel veel plezier daar en geniet ze!

Liefs

X