Sander en Laura en de Barbaarse Bloedzuigers - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sander en Laura - WaarBenJij.nu Sander en Laura en de Barbaarse Bloedzuigers - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sander en Laura - WaarBenJij.nu

Sander en Laura en de Barbaarse Bloedzuigers

Door: Sander en Laura

Blijf op de hoogte en volg Sander en Laura

26 November 2008 | Thailand, Bangkok

We schrijven 26 november 2551 Thaise jaartelling...

Thailand is echt geweldig! Regen op ons bounty-eiland, rellen op het vliegveld in Bangkok en smerige bloedzuigers in de jungle! Maar we hebben wel lol :D

We zullen eerst eens beginnen met waar we de vorige keer gebleven waren. Toen zaten we namelijk in Ao Nang en gingen we een boottochtje maken naar vier nabij gelegen eilanden. Dat was erg leuk. Hoewel de zon niet scheen en het af en toe een beetje regende, konden we wel zwemmen in de knalblauwe zee en dobberden we wat rond op een leuk bootje. Laura presteerde het zelfs om te verbranden en Sander verkende de wondere onderwaterwereld met het snorkelen. Dat was erg mooi en zeer verslavend, zo bleek.
De volgende dag beloofde het beter weer te worden en gingen we naar Koh Phi Phi met een hippe speedboot. Als eerste legden we aan bij Maya Bay (waar de film The Beach is opgenomen). Idioot blauw water en volgepakt met mensen. Wel even gezwommen uiteraard. Daarna ging de boot naar een plek waar je geweldig kon snorkelen, dus Sander lag als eerste in het water bij zijn veelgekleurde vissenvriendjes. Gelukkig waren die ook prima vanaf de boot te zien, dus hoefde Laura niet met haar hoofd in dat enge water...
Van zwemmen krijg je honger, dus was het vervolgens tijd voor lunch. We hebben wat rond gewandeld op het eiland en scheepten vervolgens weer in om koers te zetten naar Monkey Beach. Waar inderdaad apen zaten, maar de mogelijkheid tot snorkelen was uiteraard interessanter. Zelfs Laura deed een dappere poging.
Het laatste strandje van de dag was Bamboo Island, ook al zo'n snorkelparadijs. Daar was het echt schitterend! Allemaal tropische visjes tussen het koraal.

Op zondag ging onze reis verder naar Khao Sok, een regenwoud. We kwamen daar aan het begin van de middag aan en hadden meteen de mogelijkheid om te gaan tuben in de rivier. Dus in een grote binnenband de rivier afdobberen. Leuk!
De volgende dag gingen we een trekking doen door de jungle. Ons was verteld dat het een eenvoudige wandeling was over makkelijke paden met een lunch op het water en mogelijkheid tot zwemmen bij een waterval. Nou, dat was niet helemaal waarheidsgetrouw. Heel de jungle wemelde namelijk van de bloedzuigers. Grote, hongerige bloedzuigers die wel trek hadden in een hapje toerist. Al gauw zat iedereen helemaal onder, dus ook wij. Bovendien begon het ook nog eens gigantisch hard te plenzen (regenwoud he), waardoor de toch al steile en moeilijk begaanbare paadjes veranderden in glibberige modderstromen. Waar iedereen half panisch overheen denderde om aan de bloedzuigers te ontsnappen... Dat was dus geen succes. Echt iedereen wilde maar een ding en dat was zo snel mogelijk terug naar de kamers, kleren uit en douchen. Die vieze beesten van je af spoelen. Getsiegetsiegetsie. Dat doen we dus niet meer, zo'n eenvoudige wandeling door de jungle...

Nauwelijks bijgekomen van ons avontuur moesten we de volgende ochtend om 6.00 uur klaar staan om naar Koh Pha Ngan te gaan. Normaalgesproken een waar paradijsje, maar nu ondergedompeld in het regenseizoen. Gieten dat het hier doet! We hebben het nog nooit zo hard zien regenen. Om bij onze kamer te kunnen komen, moeten we een beek doorwaden die eigenlijk de weg is.
We zijn hier nu sinds gisteren en eigenlijk zouden we vrijdag weer weggaan, maar we gaan morgen al. Het weer is hier gewoon zo slecht, dat je alleen maar binnen kunt zitten en wat lezen en kaarten. Ook leuk, maar dat hadden we niet echt in gedachten toen we naar Thailand gingen. (Vanmiddag trouwens nog wel even kunnen zwemmen in hele hoge golven toen het zonnetje zowaar even doorkwam)

Morgen gaan we dan ook terug naar de place to be momenteel in Thailand: Bangkok! Jullie hebben vast al gehoord hoe gezellig het daar momenteel is met ontploffende granaten op het vliegveld. Momenteel kunnen we Thailand dus ook nog niet uit, maar we hopen dat dat zaterdag weer wel mogelijk is. Dan zou immers onze vlucht terug naar huis zijn. Zegt ook onze favo nieuwsbron, het NRC Handelsblad:

Vluchten naar Bangkok vanaf Schiphol geschrapt
Gepubliceerd: 26 november 2008 08:43 | Gewijzigd: 26 november 2008 09:09
ANP
Schiphol heeft vandaag twee vluchten naar Bangkok geschrapt. Over de KLM-vlucht naar de Thaise hoofdstad van vanavond is nog geen besluit genomen. Dat meldt de luchthaven op zijn website.Nieuws - KLM-vlucht naar Bangkok moet uitwijken
Nieuws - Thaise betogers bestormen vliegveld Bangkok
De luchthaven Suvarnabhumi van Bangkok ging vandaag voor onbepaalde tijd dicht. De directie kon de veiligheid van de reizigers niet meer garanderen, nadat demonstranten van de Volksalliantie voor Democratie de luchthaven hadden bezet. Zij eisen het vertrek van premier Somchai Wongsawat.

De Taiwanese maatschappijen China Airlines en EVA Air zouden de vluchten die geschrapt zijn, uitvoeren. Vanochtend vroeg landde een KLM-toestel uit Bangkok op Schiphol. De vluchten van China Airlines en EVA Air uit de Thaise hoofdstad naar Amsterdam zijn geannuleerd.

Ende: http://www.nrc.nl/buitenland/article2072995.ece/Thaise_betogers_bestormen_vliegveld_Bangkok

Dus wij zijn benieuwd! In de tussentijd hoeven jullie je geen zorgen te maken hoor, want we gaan naar een stuk van Bangkok waar niets aan de hand is. Alleen straks nog even kijken of we ook weer terug naar Nederland kunnen...

Foto's ook deze keer te vinden op: http://www.mijnalbum.nl/Album=YI47CVIS

• 27 November 2008 - 00:42

Vincent Alblas:

Wowie, da's wel indrukwekkend allemaal. Jullie zijn al echte Floortje Dressings. En niet proberen om die handgranaten op te vangen als ze naar jullie worden gegooid, he?

• 27 November 2008 - 13:30

Mam En Fem:

Wat een belevenissen allemaal he! Hoop dat jullie zaterdag een vlucht terug hebben of eerder mag ook :-) We zijn blij als jullie weer veilig in ons kikkerlandje zijn! Maar geniet nu nog maar ff van alles wat er te beleven is.

Liefs,

Kuskus

• 27 November 2008 - 16:06

Nies:

Nou dat is wel spannend allemaal, eerst jullie avonturen in de jungle en nu afwachten of je een terugvlucht hebt.Hopelijk komt alles nog goed maar we zullen blij zijn als jullie veilig geland zijn.
    Tot ziens en groetjes van ons.

• 27 November 2008 - 18:47

Janneke En Martijn:

Hello Wereldreizigers,

Regen of sneeuw, het veroorzaakt veel (vakantie)ellende...

Hopelijk zijn jullie op tijd om meteen weer door op vakantie naar Berlijn te gaan ;-)

Volgende keer bij ons Wii-en? Janneke heeft eindelijk haar zin (en dus Martijn ook met z'n nieuwe tv)!

Goede reis alvast!
    -x- Janneke en Martijn