Hello Sunshine! - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Sander en Laura - WaarBenJij.nu Hello Sunshine! - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Sander en Laura - WaarBenJij.nu

Hello Sunshine!

Door: Sander en Laura

Blijf op de hoogte en volg Sander en Laura

14 April 2013 | Taiwan, Taiwan

Hoppa, dat klinkt alweer veel beter nietwaar? :D

Het betekent ook dat het weerbericht hier echt de prullenbak in kan, want er klopt dus inderdaad helemaal niets van. Gelukkig maar in dit geval, want in plaats van regen en onweer, was het gewoon droog in de Taroko Kloof.

We hadden via het hotel een taxi-toer geboekt, waarbij we de hele dag rond gereden werden door een aardige vrouw die goed uitleg gaf in het Engels. We begonnen onze trip uiteraard met een wandeling langs de rivier - de Shakadang Trail. Eigenlijk een wandeling van 4,5 kilometer, maar helaas waren er na anderhalve kilometer werkzaamheden en konden we niet verder. Ondanks dat wel een heeeeel mooie route en de zon begon zo waar een beetje te schijnen. Whoehoe!

Daarna was het uiteraard tijd voor lunch. Onze taxi-mevrouw had een goede tip voor een restaurantje met geweldig eten (aboriginal-stijl zoals rijst in een bamboe stok en rozenknopjes thee) en een fantastisch uitzicht op de Eternal Spring Shrine. Zo willen we onze lunch wel elke dag! (Behalve dan dat er in de wc ernaast duidelijk hoorbaar iemand z'n maaginhoud aan het ophoesten was. Bah!)

Met gevulde buikjes liepen we nog naar de Shrine waar we zo mooi uitzicht op hadden en vervolgens gingen we verder met de Swallow Grotto Trail - een iets minder spectaculaire wandeling doordat je gewoon over de weg loopt samen met nog 5.000 toeristen (Chinezen) die worden rondgeleid door mannen met megafoons. Jaja. Wel mooie uitzichten op de kloof gelukkig.

Via een boeddhistisch klooster begonnen we weer aan onze terugweg naar de kust om ons daar nog te kunnen vergapen aan kliffen die duizend meter uit zee oprijzen. Zelfs nog even op het strand gestaan - waar je helaas niet kon zwemmen omdat de oceaan daar te ruig is.

En dat allemaal zonder regen! :D

Maar het wordt nog beter: Vandaag zijn we verder gereisd naar Yuli. Hier zitten we in een guesthouse in de middle of nowhere, wat echt een fantastisch plekje is. En de zon schijnt hier! Of nou ja, scheen, want het is nu natuurlijk avond hier :)

We hebben fietsen gehuurd in het dorp (met kinderzitje, maar vraag niet hoe dat eruit ziet - het fietsje zelf is zo klein, dat Merijn haast zelf bij de trappers kan :P) en ons 's middags al meteen gewaagd aan een tochtje over een tot fietspad omgebouwde spoorlijn. Langs moestuintjes, rijstvelden, bananenplantages en betelnootpalmen. Maar kennelijk vond Merijn het maar saai, want die viel in slaap op de fiets...

Zojuist zijn we uit eten geweest met het gezin dat het guesthouse runt in een Taiwanees restaurant. Weer zo'n gezellige bedrijfskantine dus, maar wel weer een heel leuke ervaring.

Nu even plannen hoe we morgen bij de Walami Trail kunnen komen, want dat is alweer zo'n mooie wandeling die op ons ligt te wachten :)

• 14 April 2013 - 21:39

Nies Alblas:

Fijn dat het eindelijk droog is en de zon schijnt.
    Al dat klimmen en klauteren is dat wel te doen met Merijn, ben heel benieuwd naar jullie foto's.
    Geniet er van en groetjes uit Papendrecht