Made in Taiwan - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sander en Laura - WaarBenJij.nu Made in Taiwan - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sander en Laura - WaarBenJij.nu

Made in Taiwan

Door: Sander en Laura

Blijf op de hoogte en volg Sander en Laura

10 April 2013 | Taiwan, Taipei

Verrassing! Duiken wij ineens op in Taiwan!

Of nou ja, verrassing... hoe kan dat nou een verrassing zijn als wij iedereen al weken doorzagen met onze reisplannen en foto's van ruige bergen, woeste rivieren en tropische stranden ;)

De vlucht naar Taipei ging goed. Merijn heeft uren aan een stuk op Laura's schoot liggen slapen, waardoor ook wij een beetje konden dutten. Deze keer werden we er ook niet bij de douane uitgeplukt voor urenlange controle, maar hadden we wel weer iets anders voor op ons lijstje 'been there, done that': de fever check...

Als je het land in wil, meten ze met hittegevoelige camera's je temperatuur. Maar Merijn was een beetje gaar gestoomd al die uren op schoot onder een dekentje en je raadt t al: de alarmbellen gingen af! Pff, moesten we ze er van overtuigen dat-ie echt geen enge ziekte bij zich had. Gelukkig geloofden ze ons na wat moeilijk gedoe (zowel Merijn als Laura moesten zo'n mondkapje op, whahaha) mochten we doorlopen.

Na een korte reis van een uurtje met bus en hogesnelheidstrein checkten we in bij ons hotel (mooie kamer, geweldige ligging naast Main Station) en gingen we een rondje lopen. De aroma's van diesel, riool en honderdduizend etensluchtjes kwamen ons al meteen tegemoet. Jummm! :D

Gisteren zijn we op tempel-toer geweest. Zo liepen we naar de Tien Ho Temple (ingeklemd tussen allerlei hoogbouw midden in de stad), de Longshan Temple (groot complex) en namen we de metro naar Guandu Temple, een eind buiten de stad.
's Avonds liepen we even over de nachtmarkt van Shida (niet veel aan), aten we onze buikjes vol bij de Japanner (ah, de nostalgie) en rolden we weer uitgeput ons bedje in.

Dat bedje lag zo lekker, dat we vanochtend pas om half elf wakker waren (oeps!), dus snel eruit en op pad. Naar Zhinan Temple. Hiervoor moesten we met de kabelbaan, wat Sander eigenlijk helemaal niet zag zitten, maar gelukkig was het niet zo eng als gevreesd. Zeer betrouwbare Duitse makelarij.

Het bijgeloof zegt dat als je als ongetrouwd stel naar de Zhinan Temple gaat, de lokale god je uit elkaar probeert te drijven. Nu zijn wij natuurlijk in Bhutan getrouwd en hebben we niets te vrezen, maar we hebben het toch even nagevraagd. Complete onzin! was het oordeel. Kijk, hoeven we ons helemaal nergens meer druk over te maken.

We vervolgden onze weg met de kabelbaan naar Maokong, een gebied vol theeplantages. Hier hebben we een uurtje fijn gewandeld en vervolgens uiteraard thee getrokken in één van de tachtig theehuisjes. Leuk!

Morgen gaan we een watervallen wandeling doen en een eindje over een ouderwetse spoorlijn tuffen. Weer een druk programma, dus we gaan lekker slapen nu! Merijntje is in ieder geval al in dromenland :)

• 10 April 2013 - 23:46

Toos:

Klinkt weer als vanouds jullie verhalen, Merijntje heeft de smaak ook al te pakken van het reizen volgens mij. Geniet ze daar nog lekker, hier ook alles prima.

• 11 April 2013 - 09:02

Nies:

Gelukkig alles goed gegaan met de reis en jullie hebben daarna ook niet stilgezeten.
    Geen wonder dat je pas om half elf wakker werd,
    Geniet maar fijn van jullie vakantie, groetjes van ons en kusje voor Merijn.