Hier zijn uw verslaggevers... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sander en Laura - WaarBenJij.nu Hier zijn uw verslaggevers... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sander en Laura - WaarBenJij.nu

Hier zijn uw verslaggevers...

Door: Sander en Laura

Blijf op de hoogte en volg Sander en Laura

28 November 2008 | Thailand, Bangkok

Live vanuit Bangkok! En het is hier heerlijk rustig en zonnig - we hoeven er alleen niet zo heel nodig nog wat langer te blijven dan gepland, hoewel het er wel op lijkt dat dat gaat gebeuren...

Gisteren dus een dag eerder van ons verregend bounty-eiland vertrokken. Dat was me ook wel weer een reis zeg! Eerst met de jeep naar de haven over weggespoelde modderweggetjes. Af en toe was het even de vraag of we niet een handje moesten helpen met duwen, maar gelukkig kwamen we toch heelhuids bij de boot. Dat was een supersnelle catamaran die ons in drie uurtjes weer naar het vaste land (Chumporn - http://www.lomprayah.com/E/route.htm) zou brengen. Het waaide alleen nogal een beetje hard en na een kleine vijftien minuten zat de halve boot voorovergebogen boven de uitgedeelde kotszakjes. Ja, dat was echt een succes! Die boot stuiterde op en neer, dat was echt niet meer normaal (Laura vond het wel lekker slapen echter). Drie-en-half uur later mochten alle bleekneusjes eindelijk weer de vaste grond onder hun voeten verwelkomen en even later in een gepimpte Thaise touringcar stappen. Mooie roze gordijntjes en dito frutseltjes had dat ding.
Afijn, die bracht ons in zeven uur terug naar Bangkok (drie films gezien: Journey to the Centre of the Earth, Meet Dave en The Hulk) en daar zijn we nu. Heerlijk geslapen vannacht en nu zijn we fris en fruitig om de winkelcentra van de stad te verkennen. Schijnt helemaal veilig te zijn.
Vanochtend ontbeten op Khao San Road, wat een nog leuker straatje blijkt te zijn dan we bij ons eerste bezoek hadden gezien. Allemaal leuke, smalle zijstraatjes :)

Vanavond (lokale tijd, zes uur) horen we meer over de situatie op het vliegveld en of we kunnen vertrekken. Onze gids is vandaag naar de Nederlandse ambassade, dus we zijn benieuwd wat ze straks te vertellen heeft. We hebben er nog een beetje een hard hoofd in of we weg kunnen op de geplande tijd, maar dat zien we dus wel. Het is hier in ieder geval veilig in de stad, dus vreescht niet! :)

Zo, deze vijftig minuten internetten kostte ons weer het gigantische bedrag van vijftig eurocent :P
En we hebben geen fotootjes deze keer, omdat we er nog niet zo veel gemaakt hebben in de tussentijd.

LATE NEWS: Authorities have officially declared Suvarnabhumi airport closed until Saturday at 6pm at the earliest.

Zie de site http://www.bangkokpost.com : http://www.bangkokpost.com/topstories/topstories.php?id=132341

Info over onze vlucht (CI 0065) http://www.china-airlines.nl/Home/tabid/36/ctl/Article/mid/391/ItemId/373/Default.aspx

• 28 November 2008 - 07:28

Nies Alblas:

Hallo wereldreizigers, het wordt wel spannend of jullie nog op tijd kunnen vertrekken. Gelukkig zijn jullie veilig in Bangkok aangekomen, wel een gezellig reisje vanaf jullie vorige standplaats begreep ik uit het het reisverslag.We horen nog wel of we zondag om half 10 op Schiphol moeten zijn of dat het later wordt. In ieder geval geniet nog van jullie verblijf in Bangkok en kijk toch maar een beetje uit of je niet in een relletje terecht komt. Groetjes papa en mama.