Het Paradijs - Reisverslag uit Barroselas, Portugal van Sander en Laura - WaarBenJij.nu Het Paradijs - Reisverslag uit Barroselas, Portugal van Sander en Laura - WaarBenJij.nu

Het Paradijs

Door: Sander en Laura

Blijf op de hoogte en volg Sander en Laura

03 September 2014 | Portugal, Barroselas

Het was een heel avontuur, maar we zijn er toch gekomen: Portugal! Gisteren is het ons eindelijk gelukt om de grens over te steken en gelukkig werden al onze inspanningen meteen beloond met een plekje in het Portugees paradijs. Op zo’n bijzondere camping hebben we nog nooit gestaan!

Het was nog een hele onderneming om een huurauto te krijgen. Die werd voor ons geregeld door de ANWB, maar die moest natuurlijk wel groot genoeg zijn voor al onze kampeerspullen. En wie ons een beetje kent, weet dat dat een enorme berg is. Uiteindelijk werd er één gevonden, maar die stond in Salamanca – zo’n 130 kilometer ten zuiden van Benavente. En in Spanje kennen ze niet zo iets als een breng- en haalservice.

Gelukkig wist de ANWB daar wel iets op: we mochten met de taxi de auto gaan halen. Alleen wordt Sander al wagenziek bij de gedachte aan het moeten meerijden met iemand anders, dus laat staan wat een feest het zou zijn om bijna twee uur lang in een Spaanse taxi te moeten zitten. We hebben dus heel wat heen en weer moeten bellen, maar uiteindelijk werd er een auto gevonden in Leon, een stad dichterbij. En een klein uur in die taxi, dat ging net!

Nu zijn wij dus in het gelukkige bezit van een enorme auto. Er passen wel acht mensen in, maar vreemd genoeg paste het qua kampeerspullen eigenlijk maar net. En het allerbelangrijkste is natuurlijk dat deze het in ieder geval wél doet. Wat maar goed is ook, want de weggetjes die we namen om op de camping te komen, waren stijl, smal, kronkelig en volstrekt onoverzichtelijk. Maar wat een leuke camping is dit!

Hij is dit jaar voor het eerst open en blijkt zich in de achtertuin van de eigenaar te bevinden. Er zijn maar een paar plaatsen en wij staan op die ene plek waar we normaal gesproken nooit voor zouden kiezen: tussen het zwembad, het sanitair en de bar in. Maar goed, het sanitairgebouw is niet af (elders op de camping wel) en tot nu toe zijn wij geloof ik de enigen die gebruik maken van het zwembad. En in de bar hebben wij net een overheerlijke, speciaal voor ons gemaakte lunch van gegrilde sardines op. Zoooo lekker!

Een heerlijke plek dus, in een supermooie omgeving. Vanochtend hebben we een korte wandeling gemaakt en nu gaat net de zon een beetje schijnen. Tijd voor een plons in het zwembad dus!