Konnichiwa! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Sander en Laura - WaarBenJij.nu Konnichiwa! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Sander en Laura - WaarBenJij.nu

Konnichiwa!

Door: Sander en Laura

Blijf op de hoogte en volg Sander en Laura

07 April 2012 | Japan, Tokio

En hops, daar zijn we dan! Alweer twee dagen lopen wij over Japanse bodem te struinen. Want wat nou jetlag? Daar doet zelfs Merijn niet aan :)

De vliegreis ging best wel goed. Er was namelijk toch een wiegje voor Merijn waar hij zowaar in paste. Hij hoefde dus niet elf uur lang op schoot. Slapen lukte echter niet zo goed, maar dat mocht de pret natuurlijk niet drukken.

De echte pret begon natuurlijk bij de douane, waar Sander eruit gepikt werd voor een uitgebreide controle. De drugshond zou zogenaamd iets hebben geroken, maar na het binnenstebuiten keren van zowel de rugzak als Sander, bleek toch dat de hond maar weer eens op cursus moet. Niets gevonden uiteraard. Op naar de trein!

Voor het zover was, moesten we nog even anderhalf uur in de rij om onze Japan Rail Pass-voucher in te wisselen, maar daarna mochten we toch echt even fijn bijkomen in de Narita Express. Die bracht ons in een uurtje naar Tokyo.

Daar hebben we een fijn hotel (in één keer gevonden dankzij onze zorgvuldige voorbereidingen) en na heel even gerust te hebben, zijn we er meteen weer op uit getrokken om een tempel (Zojoji) en - natuurlijk! - de kersenbloesem te bekijken. Mooi! Leuk! Zeker met een kopje koffie in het zonnetje :D

Een vroege maaltijd bij de Koreaan en rap naar bedje toe. Want hej, na 36 uur niet slapen waren we best wel moe.

Vandaag begon de dag met een zonnige wandeling naar Hama Rikyu, een park hier twintig minuutjes lopen vandaan. Het hotelpersoneel verklaarde ons voor gek dat we te voet gingen, maar het was juist heel goed te doen. Mooi park ook, uiteraard met kersenbloesem en een getijde vijver.
Hiervandaan namen we de waterbus naar de wijk Asakusa waar het tijd voor onze lunch was. En wat eet je dan...?

Sushi! Die van een lopende bandje, wat erg makkelijk is: je pakt gewoon wat je lekker lijkt. (En dat was dus niet die pot met levende visjes! Geen idee wat daar de bedoeling van was, maar jakkiebah!) Superlunch dus - dit mogen we nog wel vaker doen :)

Met een vol buikje sloten we ons aan bij de mensenmassa die naar de Sensoji (een tempel) schuifelde. Wat een drukte! Alsof heel Japan er uitgerekend deze dag een bezoekje aan bracht. In de metro die ons vervolgens naar Ueno park bracht hetzelfde verhaal: proppen! Reuze handig met de kinderwagen... :)

Ueno park is dé plek voor kersenbloesem-spotting. Er staan een paar honderd bomen die momenteel allemaal roze/wit gekleurd zijn. En dan gaan die Japanners uit hun dak hoor! Op de paden schuifel je hutjemutje reuze knus langzaam vooruit en half op de paden, tussen de struiken, onder de bomen en overal waar verder een vrij plekje was, zitten de Japanners op zeiltjes te picknicken en bier te drinken. Uiteraard met hun schoenen uit! Echt leuk om te zien, die kersenbloesemgekte :D
(En voor Merijn hebben we de foto's voor later, want die lag de hele wandeling te slapen ;))

Morgen hebben we nog een dag de tijd om meer van Tokyo te bekijken en maandag brengen we een bezoek aan het plaatsje Nikko. Hopelijk hebben ze in Japan geen tweede paasdag zodat iedereen weer lekker aan 't werk is en wij de tempels daar voor onszelf hebben ;)

De bijpassende foto's bij dit verhaal staan hier: https://picasaweb.google.com/sdongen/Japan2012?authkey=Gv1sRgCLenoNTXit71ggE

• 07 April 2012 - 19:31

Nies En Bert:

Als ik het zo allemaal lees hebben jullie in 2 dagen evenveel gedaan als andere mensen in hun hele vakantie, maar wij zijn wel blij dat alles goed is gegaan op de drugshond na dan en dat het met Merijn ook goed gaat.
    Geniet nog maar veel van de kersenbloesem en de tempels want het lijkt me fantastisch om alles te zien.
    Groetjes uit Papendrecht

• 07 April 2012 - 20:22

Pepijn:

Leuk om te lezen :) Nog heel veel plezier daar in Japan!

• 08 April 2012 - 08:05

Jolien:

Welke dag waren jullie in Ueno Park? Zaterdag? Toen was ik daar namelijk ook. :P

• 08 April 2012 - 10:40

Vincenzo:

Het valt me een beetje tegen dat jullie die levende visjes niet hebben gegeten...
    Gave foto's trouwens. Erg mooi! Groeten uit Zutendaal

• 09 April 2012 - 10:31

Francis:

Leuk om jullie reisverslag te lezen en de mooie foto's te bekijken. Zo kunnen we lekker een beetje meegenieten! Groetjes en ik wens jullie nog een paar super fijne weken!

• 10 April 2012 - 07:12

Ferdina Hoeksma:

Hoi Sander,Laura en Merijn,

Fijn om te zien dat jullie het zo ontzettend naar je zin hebben!Ik hoop dat de rest van jullie reis net zo goed gaat verlopen als het begin en ik zou zeggen,geniet er lekker van en ik wens jullie dan ook heel veel plezier!

Groetjes van je collega,
    Ferdina