Van flamenco naar flamingo - Reisverslag uit Antequera, Spanje van Sander en Laura - WaarBenJij.nu Van flamenco naar flamingo - Reisverslag uit Antequera, Spanje van Sander en Laura - WaarBenJij.nu

Van flamenco naar flamingo

Door: Sander en Laura

Blijf op de hoogte en volg Sander en Laura

05 Oktober 2011 | Spanje, Antequera

Dat was me even een radiostilte zeg! Maar we kunnen natuurlijk niet heel de dag op de vakantie achter de computer zitten om te typen dat we achter de computer zitten en op vakantie zijn. Bovendien hadden we geen internet op ons vorig vakantieadres… ;)

Dit zorgt alleen wel voor een dilemma: moeten we nu nog uitgebreid beschrijven wat we in Sevilla hebben gedaan (weten we dat überhaupt nog?) of houden we het bij het opnoemen van alle toeristische hoogtepunten die we hebben bezocht? We houden het bij het laatste. Wie meer wil weten, mag altijd langs komen voor uitgebreide verhalen wanneer we weer thuis zijn :)

In Sevilla hebben we het Real Alcazar bezocht. Da’s net zo iets als het Alhambra, maar dan kleiner. Ook dit gebouw en de bijbehorende tuinen waren erg mooi. We vinden het nog steeds erg grappig om te zien dat zo veel van deze Moorse gebouwen op die in India lijken die we daar bezocht hebben. Net of we weer een beetje terug zijn daar :)
Hierna zijn we naar het grootste park van de stad gewandeld. Lekker koel daar in de schaduw, we hadden de thermometer inmiddels al op 38 graden zien staan. In het park staat het Archeologisch Museum waar we gratis in mochten, dus dat hebben we ook bezocht. Vlakbij Sevilla is een oud Romeins dorp en veel van de gevonden mozaïeken en standbeelden liggen nu in dat museum. Mooi, hoefden we daar ook niet meer heen.
’s Avonds vonden we eindelijk een plekje bij hét restaurant van Sevilla wat toevallig bij ons hotel om de hoek zal: Los Coloniales. Op tijd aanwezig zijn was het devies, dus zaten wij om 19.00 uur al klaar op het terras, terwijl de keuken pas om 20.30 uur openging… Maar het was wel de moeite waard! Lekkere tapas :)

De volgende dag in Sevilla begonnen we met een wandeling over een parasol. Google maar: Sevilla en parasol en je zult zien wat we bedoelen. Of je wacht even op de foto’s die we ook nog online gaan zetten.
Die parasol is in ieder geval één of ander reusachtig architectonisch kunstwerk waar je overheen kunt lopen. Mooi uitzicht over de stad. Eronder was nog een oude Romeinse opgraving die interessant was om te bekijken.
Vervolgens dwaalden we richting de rivier om een kijkje te gaan nemen in de wijk Triana. Hier is ooit de flamenco ontstaan en wordt er nog altijd druk geaardewerkt. Van de flamenco hebben we trouwens niets meegekregen, want een beetje show begint pas rond 0.00 uur. Beetje laat met Merijn op sleeptouw!
Een bezoek aan het Casa de Pilatos was tot slot onze laatste culturele daad in Sevilla. Weer een mooi, oud huis om te bezoeken.

Na Sevilla reden we door naar het pittoreske bergdorpje Montejaque (spreek uit: Montegakke – het klinkt alsof je op een berg vol ganzen zit). Hier hadden we een appartement waar we met de hele familie in konden: drie slaapkamers, twee badkamers en een keuken waar je de polka in kon dansen (wat we niet gedaan hebben, overigens). En een zwembad voor de deur! Relaxed! Niet veel meer gedaan die dag ;)

Nee, dan een dag later, toen gingen we naar Ronda. Ronda is het dorpje dat bekend is geworden doordat er een heule diepe kloof het dorp doormidden klieft. Ziet er zeer dramatisch uit. Al die toeristen op de brug die naar beneden tuurden, waren dat ook. Leuk plaatsje om even doorheen te struinen en lekker wat te eten. Wel weer heel steile weggetjes om de kinderwagen tegenop te duwen. Maar ach, hadden we dat zwembad ook weer verdiend. Dachten we… Want toen we bij ons huisje aankwamen, bleek één of andere overijverige boer de naastgelegen akker in de fik te hebben gestoken! Dikke rookwolken, precies onze kant op. Het zwembad was niet eens meer te zien en ons hutje stonk als een palingrokerij. Fijn… Gelukkig konden we bij het hoofdkantoor, waar nog een appartementencomplex was, bij het zwembad liggen. Ook een lekker plekje!

Onze tweede dag in Montejaque besloten we te vullen met een bezoek aan Grazalema, een dorpje verderop. Moest het mooiste plekkie van de streek zijn. Wij vonden er echter weer een bus vol toeristen en verder was er eigenlijk niet iets te zien. Het nabij gelegen natuurgebied konden we alleen in met een gids en die was zo snel niet te regelen. De vrouw van de tourist office raadde ons daarom een andere wandeling aan, maar die kon niet met de wandelwagen. Dus dan maar Merijntje in de draagdoek!
De wandeling viel echter een beetje tegen. Hij liep pal langs de weg, in de brandende zon (wij waren zo snugger om op het heetst van de dag te gaan wandelen), het wemelde er van de vliegen en na een kilometer hield Merijn het wel voor gezien. Krijsen! Dat was geen fijn stukje wandelen zo. Sander liep nog even snel door naar het eindpunt (ook al niets bijzonders) en daarna ging het snel weer terug naar de auto. Terug naar ons zwembad!

En zo komen we bij vandaag aan. Vandaag zijn we naar Antequera gereden. Hier slapen we een nachtje in een Parador – de staatshotels van Spanje. Schijnt het beste van het beste te zijn. Wel leuk voor een nachtje dus.
We hebben het stadje al bekeken (met wederom een oud, Moors fort) en lekker bij het zwembad gelegen. Morgen willen we eerst naar een lagune waar flamingo’s leven en dan rijden we door naar de laatste bestemming van onze vakantie: Rincon de la Victoria. Met onze kont op het strand aan de Middellandse Zee. Lijkt ons een prima afsluiter :)

• 05 Oktober 2011 - 19:11

De Taalcommissie:

Oei, ik zie een dt-fout! Jullie moeten minder Spaans spreken daar!

• 05 Oktober 2011 - 20:20

Sander En Laura :

Oeioeioei! Taalfout gevonden en discreet de nek omgedraaid.

Inderdaad, minder dos cerveza's bestellen denk...

• 06 Oktober 2011 - 12:09

DE FEM:

Hola amigo's,

die kleine heeft het er maar druk mee met jullie! Echt stilzitten zit er bij jullie niet in he. Maar klinkt allemaal weer erg leuk, ik zeg; goed bezig!!!
    Nog een fijne afsluiter en tot over een dag of 4.
    Adiosie! en kuske voor Merijntje!

• 06 Oktober 2011 - 12:38

Nies En Bert:

Leuk al jullie belevenissen te vernemen, hebben inmiddels de kaart met o.a. de parasol van Sevilla ontvangen, mooie kaart.
    Geniet nog maar van het mooie weer want hier is het inmiddels toch echt herfst geworden.
    Ivar baalt er inmiddels van, dat hij niet naar buiten mag, dus die is volgende week heel erg blij.
    Geef Merijn een knuffel en een kusje van ons en tot volgende week.