Foxes love shoes, they will steal them... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sander en Laura - WaarBenJij.nu Foxes love shoes, they will steal them... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sander en Laura - WaarBenJij.nu

Foxes love shoes, they will steal them...

Door: Sander en Laura

Blijf op de hoogte en volg Sander en Laura

21 Augustus 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Squirrels love food, they will steal it...

Welkom in de urban jungle van Londen!

Tot nu toe zijn we nog niet beroofd, maar de vossen waar bij de ingang van de camping voor gewaarschuwd wordt met deze tekst hebben we wel al gezien.

De dag na Oxford hebben we de tent in de auto gegooid en zijn naar Henley on Thames gereden. Van daaruit hebben we de trein naar Tilehurst genomen en zijn langs de Thames teruggelopen naar de auto. Dit was een lekker wandelingetje van een kilometer of 20. In Henley aangekomen zijn we even op bedevaart geweest naar Friar Park (zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Friar_Park ). Daarna hebben we de camping in Londen gebeld en zijn daar naar toe gereden.

Net op tijd om nog de camping op te mogen (19.00 uur, wat een tijd) kwamen we aan op de Abbey Wood camping. Van hieruit kunnen we met de trein in een klein half uurtje uitstappen op Londen Bridge (Borough market!), Waterloo east of Charing Cross.
Nadat we ons tentje weggezet hebben hebben we nog even nostalgisch Thali gegeten bij de lokale Indier zoals we dat ook afgelopen april deden.

Eergisteren zijn we dan meteen naar Borough gereden om daar lekker te grazen en daarna door naar Camden Town. Bekend van: Camden market, stables market, lock market, canal market en Inverness market :) Daar zat de dag zo mee vol dus :) Camden is inderdaad een geweldig stukje Londen.

's avonds wilden we gaan eten bij Inamo (op aanraden van Vincent) maar die bleek de komende zes jaar volgeboekt. Gelukkig zijn wij VIPs, dus kunnen we vanavond terecht ;) In plaats van Inamo hebben we dus maar nostalgisch Thais gegeten bij de Besuba. Daar nog even geleerd hoe je stokjes moet vasthouden om mee te eten van een Aziaat uit Spanje.

Gisteren hebben we (meer) toerist gespeeld en zijn naar Buckingham Palace gegaan, gevolgd door een wandeling door het park naar Trafalgar Square. Samen met vijf miljoen andere mensen gingen we ook nog naar The Houses of Parliament, beter bekend van The Big Ben.
Dat was weer genoeg massatoerisme, dus snel uit de drukte naar... oja, Camden. Daar was het tenslotte gezellig en konden we leuk nostalgisch Cubaans eten. Dat restaurantje viel echter tegen dus zijn we nostalgisch tapas gaan eten bij de Spanjaard. Lekker! De Braziliaan op de hoek had ook nog lekkere cocktails, maar het folkdansclubhuis een stukje verder was helaas dicht. (http://www.efdss.org/)

Vandaag vermeden we de massa's toeristen op zaterdag door naar Greenwich te gaan. Nog steeds genoeg toeristen, maar gelukkig wel minder en leuk om eens doorheen te lopen. Na Greenwich gingen we onze buik weer vullen in... Borough market :) Daar kwamen we toch langs ;) Vervolgens even langs Stanfords, de lokale reisboekhandel leeg kopen en straks dus eten bij Inamo.

Morgen middag moeten we al weer naar huis, maar misschien eerst nog even langs Spittalfields en Bricklane... ... ... je raadt het al? ... Ja, market! :D

• 21 Augustus 2010 - 19:49

Vincenzo:

Leuk, maar ik krijg wel een beetje heimwee (heimwee naar iets wat niet je heim is, kan dat eigenlijk wel?). Ik hoop dat het leuk (en smakelijk) was bij Inamo. Hebben jullie de oesters nog uitgeprobeerd? ;-)

• 25 Augustus 2010 - 07:16

Sander En Laura :

Oesters zijn toch wel iets te hoog gegrepen hoor. Ieuw! :)

Binnenkort een verslagje over eten bij Inamo en onze laatste avonturen in Londen.