Imagen del pueblo - Reisverslag uit Santa Lucía, Cuba van Sander en Laura - WaarBenJij.nu Imagen del pueblo - Reisverslag uit Santa Lucía, Cuba van Sander en Laura - WaarBenJij.nu

Imagen del pueblo

Door: Sander en Laura

Blijf op de hoogte en volg Sander en Laura

26 November 2009 | Cuba, Santa Lucía

Daar duiken wij ineens weer op aan het strand in Santa Lucia!

Na ons vorige verhaal zijn we naar Trinidad gereisd. Trinidad staat bekend om de mensen die je proberen naar het verkeerde huis te lokken, maar daar zijn wij niet ingetrapt. Aangekomen bij onze Casa Particular (Bed and Breakfast) bleek dat deze vol zat (was wel gereserveerd), maar geen nood, hij belde een vriend en even later zaten wij met onze koffers in een kamer een paar huizen verder. Een erg warme kamer trouwens, maar verder netjes.

Trinidad is een erg leuk plaatsje met klinkerstraatjes en koloniale huisjes. Veel leven op straat en gezellige barretjes. Het lokale drankje: Canchanchara smaakt erg goed!

De dag na aankomst hebben we 's ochtends eerst het stadje bekeken, de lokale toeristenmarktjes afgestruind en toen 's middags naar het strand gegaan. Super mooi strand met bomen waar je onder kunt liggen en mensen die je drankjes en eten komen brengen bij je eigen strandstoeltjes! :D

Op de dag van aankomst hebben we een Rambotour geboekt en die stond voor de dinsdag gepland. Die tour houdt in dat we met een oude truck de bergen in zijn gereden naar Guanayara. Daar is de mooiste waterval van heel de Topes de Collantes (zo heten de bergen). Met een gids en twee nieuwe Duitse vrienden zijn we naar die waterval gewandeld op ons dooie akkertje (rambotour?) en hebben daarna heerlijk gezwommen bij een andere kleinere waterval. Aan het eind van de tour gelunched en met de truck weer terug naar Trinidad. Vervolgens nog met onze Duitse vrienden het Museo Romantico bekeken en naar de zonsondergang gekeken op de trappen van het Casa de la Musica.

O even tussendoor, het internet is hier extreem traag en niet vaak aanwezig, dus vandaar dat de foto's uitblijven, maar daar wordt nu aan gewerkt...

Gisteren was het tijd om de Casa Particular te verlaten (het was trouwens Case de Ramon y Barbara) en zijn we naar Camaguey gereden. Onderweg kom je dan langs een oude toren van waaruit de slaven bewaakt werden die in de suikerrietplantage werkten. Bij die toren stond iemand die ons wees op een leuk restaurantje een stukje verder. Daar waren we de enige gasten op dat moment en dus kregen we een priveconcert van het bandje. Bij ieder restaurant is hier trouwens live muziek. Op een gegeven moment mocht Sander zelfs mee spelen met de band :D

Daarna verder naar Camaguey. Deze stad staat bekend om het stratenplan wat er uit ziet als een labyrint. De enige manier om hier je hotel te vinden, is om een fietstaxi te vragen voor je uit te fietsen. Dat gaat prima dus dat hebben we gedaan. Dit stratenplan is expres zo om binnenvallende piraten dwars te zitten, waar ze hier veel last van hadden. Ze hebben ook Tinajones, dat zijn potten zo groot dat mensen zich er in konden verbergen. Camaguey zelf is verder vrij suf. Gelukkig mogen we nog terug daar naar toe als we terug komen uit Santa Lucia waar we nu zijn...

Hier in Santa Lucia zitten we voor het eerst in ons leven in een all-in resort. Nee, we liggen nog niet lam van de drank onder tafel, misschien komt dat nog ;) O trouwens cocktail prijzen van Camaguey: 1 Mojito kost 1,90 CUC. 1 CUC is ongeveer 0,77 euro... Hier in Santa Lucia hebben we al even heerlijk aan het strand gelegen en proberen we morgen deze tour te gaan doen: http://www.nauticamarlin.com/index.php?option=com_content&task=view&id=88&Itemid=223&catid=35〈=en waarbij we naar Flamingo's gaan koekeloeren en gaan snorkelen.

hmm je moet wat over hebben voor een stukje internet, Sander is net zes muggenbulten rijker en Laura ook een paar (die had er al tig).

Meer dan 1 foto is niet gelukt, maar hier is onze mobiele uit Havana waar we de tour mee hebben gedaan:

• 27 November 2009 - 05:25

Nies En Bert:

Jongens wat krijg ik een zin om ook bij leuke watervalletjes te zwemmen en aan zo,n prachtig strand te liggen, om nog maar te zwijgen van al die andere leuke dingen die jullie meemaken. Geniet er fijn van en de groetjes van ons uit Papendrecht

• 28 November 2009 - 12:45

Piet En Toos:

Hoi Sander en Laura, wat klinkt het allemaal gezellig en mooi daar, leuk karretje trouwens uit Havanna. Hier regent het nog steeds en wordt er nog steeds hard geklust. (nu een vloertje aan het leggen op Femke haar kamer). Ja verschil is er. Liefs en tot horens, mails of iets dergelijks.

• 28 November 2009 - 15:45

Hilke:

Hey!! Klinkt goed joh... heb al weer helemaal zin om ook op vakantie te gaan. Ben nu al weer benieuwd naar de volgende verhalen!
    Liefs hilke